Ting du skal lære dine medarbejdere
Driver du virksomhed, har du ansat dine medarbejdere, så har du sikkert også måttet sande, at der er visse ting, som dine medarbejdere skal lære. Har du ikke, ansat din første medarbejder endnu, så læs godt med her, så du er forberedt.
Snakke i telefon uden for kontoret
Driver du et firma og planlægger at lave et større kontorlandskab, så er det godt at få indført regel om, at man som udgangspunkt ikke taler for meget (og for højt) i telefonen. Medmindre at du naturligvis driver et telemarketingbureau, hvor det er kernen i forretningen, så skal det jo indrettes, så det ikke forstyrrer. Et eksempel kunne være, at man sagde de små korte samtaler skulle tages på kontoret men reelle telefonmøder i et andet rum.
Den obligatoriske rengøring
Rengøring og medarbejdere er typisk noget, der ikke passer så godt sammen. Tit har folk rodede skriveborde, gamle kaffekopper med mere stående. Det giver ikke eventuelle gæster et særlig godt indtryk af virksomheden, og derfor er det vigtigt, at der bliver holdt rent. Ha’ eventuelt en lille bødekasse, hver gang man glemmer at fjerne en kaffekop, rydde op efter et møde og så videre. Det behøver ikke at være end en 5’er, det er mere det psykologiske i det. Så kan pengene gå til et pizza, kage eller noget helt tredje. Driver du en stor virksomhed, kan det være en god idé at hyre et firma til at tage sig af den mere grundige kontorrengøring.
Hvad er kulturen for intern kommunikation
Noget af det, som der kan blive brugt rigtig meget tid på i et firma er intern kommunikation. Det er også noget, som mange firmaer har en klar politik om, og det er derfor vigtigt, at nye medarbejdere lærer dette. Det kan være, hvis der primært skal skrives mails, eller hvis i har et chatsystem, der skal bruges. Det kan også være i forhold til, hvornår man holder møde med mere.