Fem tips til at SEO-optimere din hjemmeside

Måske har du hørt om SEO (Search Engine Optimization) – eller på dansk søgemaskineoptimering, før, men du er ikke helt sikker på, had det egentlig indebærer. Kort sagt handler det om at gøre Googles algoritmer glade, hvilket de belønner med en god placering i søgeresultaterne. Der er en hel videnskab bag, som det tager SEO-eksperter årevis at lære. Men med denne guide får du mulighed for at starte i det små.

  1. Det første, du kan gøre, er at læse teksterne på din hjemmeside grundigt igennem og sikre, overskrifterne lever op til indholdet på siden. På den måde får brugerne det, som de bliver lovet, og bruger på den måde mere tid på din side, hvilket Google belønner.

  2. Det er brugerne, du først og fremmest skal gøre tilfreds, så når du skriver artikler til din hjemmeside, så tænk først og fremmest på dem og på SEO-optimering derefter.

  3. Du kan også slippe for besværet og få et professionelt SEO-bureau til at hjælpe dig. InboundCPH har tyve års erfaring, og du finder dem lige her.

  1. Såkaldt linkjuice er Google også rigtig glad for. Det betyder, at andre hjemmesider linker til din hjemmeside. Det er dog vigtigt, at det er nogle troværdige sider, da det ellers kan have negativ effekt på din SEO.

  2. De såkaldte metadescriptions er den beskrivelse, du ser under alle hjemmesiderne i søgeresultaterne. Sørg for at disse er unikke og ikke mindst relevante for din sides indhold, da de skal være med til at ”sælge” din side til brugerne.

  3. Det, som din hjemmeside handler om, bør også afspejle sig i billederne på siden. Vær opmærksom på, at de forestiller noget, der relaterer sig til indholdet på siden, og husk at give dem et navn, der har relevans for billedet og indholdet på siden. Det er også noget, Googles algoritmer lægger mærke til og belønner.